W Okręgu Toruńsko – Włocławskim powołane są na dzień dzisiejszy trzy Ośrodki Finansowo-Księgowe służące zarządom ROD. Zadaniem ośrodków jest prowadzenie spraw finansowo-księgowych ogrodów w oparciu o przepisy ustawy o rachunkowości jak również zapisów Zakładowego Planu Kont PZD. . Polecamy Zarządom ROD korzystanie z oferty ośrodków. Informacje pod numerem tel. 56-655-33-34 wewnętrzny 16, lub e-mail: ksiegowa@pzdtorun.pl
Program komputerowy DGCS PZD System to program stworzony z myślą o Rodzinnych Ogrodach Działkowych. Jest wsparciem dla Zarządu ROD w każdym aspekcie zarządzania ogrodem. Starannie i umiejętnie prowadzony staje się "prawą ręką" każdego Zarządu ROD. W celu uzyskania informacji o programie - prosimy o kontakt telefoniczny, bądź mailowy.
Uchwalony 09 grudnia 2017 roku podczas Nadzwyczajnego XIII Krajowego Zjazdu Delegatów PZD
Od 2004 r. w Polsce dofinansowanie z UE uzyskało około 200 tys. projektów. Na to, by dołączyć do tego grona i skorzystać ze środków europejskich nigdy nie jest za późno. Na stronie funduszeeuropejskie.gov.pl znajdziesz wszelkie potrzebne informacje, aby pozyskać fundusze także dla swojego ogrodu.
Wychodząc na przeciw oczekiwaniom zarządów ROD, co do możliwości skorzystania z szybkiej pomocy w zakresie obsługi dedykowanego dla PZD programu komputerowego DGCS PZD System, uruchamiamy numer telefonu 56 655 33 34 wewn. 17. Pomoc można uzyskać od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00 - 16:00, lub poprzez e-mail: dgcs@pzdtorun.pl UWAGA! W związku z zaistniałą sytuacją w kraju udostępniamy dodatkowy numer telefonu 690 190 857, pod którym pomoc uzyskać można również w weekendy, a także w tygodniu nawet po godzinie 16:00! Link do programu :
Wychodząc na przeciw oczekiwaniom Zarządów ROD i działkowców, Okręgowy Zarząd Toruńsko - Włocławski PZD z dniem 01 grudnia 2018 roku uruchamia dyżury prawne, od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00 - 16:00, pod numerem telefonu 56-655-33-34 wewnętrzny 14. W czasie dyżurów można uzyskac porad prawnych z zakresu Ustawy o ROD, Prawa budowlanego oraz przepisów wewnątrzzwiązkowych. W ciągu tygodnia można kierować zapytania drogą poczty e-mail na adres: prawnik@pzdtorun.pl
Modernizacja infrastruktury w Rodzinnych Ogrodach Działkowych jest bardzo ważnym elementem działań PZD. Aby przybliżyć Zarządom ROD tematykę prawidłowego wnioskowania i rozliczania dotacji finansowych z puli OZ Toruńsko - Włocławskiego PZD uruchamiamy infolinię, gdzie Zarządy ROD mogą uzyskać odpowiedzi w temacie dotacji. Informacji udziela inspektor ds. inwestycji OZ PZD pod numerem tel. 56-655-33-34 wewnętrzny 15, lub przesyłając zapytanie na adres e-mail: inwestycje@pzdtorun.pl
Nadchodzący sezon działkowy, niewątpliwie powinien stać głównie pod znakiem starań zarządów ROD, nieposiadających biur, aby takie budynki w ogrodach powstały. Kwestie te szczegółowo omawia uchwała nr 2/2018 Prezydium Krajowej Rady PZD z dnia 23 stycznia 2018 roku. Zwiększające się obowiązki zarządów ROD, związane z należytym przechowywaniem i przetwarzaniem danych osobowych, wynikają z przepisów prawa i rozporządzeń UE. W związku z powyższym, pierwszym krokiem do rozpoczęcia planowania i realizacji tych niezbędnych inwestycji, musi być podjęcie na walnych zebraniach w bieżącym roku stosownych uchwał inwestycyjnych.
Ze statystyk prowadzonych przez KR PZD wynika, iż w skali kraju około 25% ROD zrzeszonych w PZD nie posiada bur zarządów. Stąd też, uchwała nr 2/2018 podjęta przez Prezydium KR PZD wychodzi naprzeciw tworzeniu zarządom ROD odpowiednich warunków do dobrej pracy. Nie można zapominać, iż na zarządach ROD spoczywają obowiązki wynikające nie tylko z ustawy o ROD, ale także ze statutu PZD i przepisów prawa powszechnie obowiązującego. Aby zarządy mogły rzetelnie wykonywać swoje obowiązki, niezbędne jest aby posiadały one pomieszczenia na terenie ROD, gdzie możliwe będzie właściwie przechowywanie dokumentów oraz odbywanie posiedzeń i przyjmowanie działkowców.
Wspomniana uchwała skierowana jest w szczególności do zarządów ROD, które borykają się z problemem braku odpowiedniego budynku na podstawową działalność. Ponadto, podkreślić należy, iż zarządy te muszą z należytą powagą potraktować sprawę i podjąć inicjatywę w postaci przygotowania wniosków na walne zebrania w 2018 roku w sprawie zadania inwestycyjnego w zakresie budowy budynków biur.
Zgodnie z omawianą uchwałą wszelka pomoc – merytoryczna, organizacyjna, finansowa i techniczna – będzie udzielana ogrodom zarówno ze strony KR PZD oraz Okręgowych Zarządów, tak by ogrody nie posiadające biur w pierwszej kolejności otrzymywały dotacje i wsparcie na powyższe zadanie.
Z pewnością istnieje także możliwość, aby dofinansowanie – na tak ważny dla zarządów i działkowców cel – uzyskiwać z dotacji samorządowych. Dlatego też, wskazana jest maksymalna aktywność w tej dziedzinie ze strony nie tylko zarządów ROD, ale także aktywizujących się i powstających obecnie kolegiów prezesów.
MA